Spicy (veggie) peanut wraps

Kun je wel wat inspiratie gebruiken qua lunch? Zou jij ook wel eens wat anders, dan brood, willen lunchen? Of een easy peasy recept wanneer je weinig tijd hebt voor ’s avonds? En minder vlees willen eten?

Vitamines, gezonde vetten en een perfect gekruide soja en pinda dressing…. Geniet ervan!

 
Ingrediënten voor 2 personen:
– 2 wraps per persoon (tortilla wraps, wheat, Santa-maria)
– Spicy pinda dressing (zie hieronder)
– 1/2 Avocado
– 1/2 Paprika
– 1/3 Komkommer
– Vegetarische kipstuckjes (eigen merk AH)
– Om de kipstuckjes te kruiden heb je nodig:
1 theelepel sambal, 1/2 theelepel kurkuma, 1/2 theelepel komijn, 1 theelepel kerrie, 1/2 theelepel paprika, peper & zout en 1 eetlepel olijfolie
 
Ingrediënten pinda dressing:
– 2 eetlepels 100% pindakaas (bijv. van de AH)
– 1 eetlepel soja saus (Kikkoman met rode dop)
– 1 theelepel sambal (Lidl)
– Stukje gember van 1 cm
– 1 theelepel ahornsiroop
– 1 theelepel sesamolie
– Beetje water om dressing te maken
 
Bereiding
Kruid de kipstuckjes alvast voordat je de groente gaat snijden. Doe de vegetarische kipstuckjes in een bakje met de kruiden, olie en sambal en mix goed. Zet het even in de koelkast.
 
Meng de ingrediënten van de pinda dressing door elkaar en bewaar in een afgesloten potje, deze dressing is wel 3-4 dagen houdbaar, als je dat redt 😉
 
Snijd de groenten in reepjes. Zodat je de wrap gelijk kan ‘opmaken’.
 
Nu kan je de wraps opmaken. Smeer het binnenste gedeelte van de wrap in met de pinda dressing. Voeg de kipstuckjes & groente toe. Leg het alleen in de binnenste gedeelte van de wrap. Vouw dan de buitenkanten naar binnen en rol de wrap. Snijd dan de wrap in 2-en. Maak 2 wraps per persoon.
Om je vingers bij af te likken 🙂 
 
Geniet ervan,
 
Liefs,
Doete
Verloskundige & foodie