Mom-safe Sushi Bowl

Mis jij de gerookte zalm? Of die heerlijke Poke-bowl?

Oké ik geef toe, het is geen high-end Sushi of Poké-Bowl, maar een heel fijn alternatief!

 

Een van mijn passies is koken & vandaar dit recept, speciaal voor jullie!

Wist je dat (geen rauwe, maar gegrild of gebakken) zalm heel gezond is tijdens de zwangerschap? Voornamelijk aan het begin van je zwangerschap (de 1e weken) & je 3e trimester (vanaf 28 weken). Zo draagt zalm o.a. bij aan een goede ontwikkeling van de hersenen & zenuwstelsel van je kindje 🧠.

Ingrediënten (per persoon)
– 100-150 gram sushi rijst/ pandan rijst
– 1 eetlepel maple siroop
– 1/2 komkommer
– 4 radijsjes
– 150 gram gegrilde zalm
(liefst uit de oven; 200 graden, 20 min. Tip: doe bovenop de zalm takjes verse rozemarijn + schijfjes citroen; wordt de zalm zacht van.. mmmm)
– 1/2 avocado
– 1/2 limoen
– soya saus (Kikkomon, rode dop; geen suiker toegevoegd)

Recept

Kook de rijst volgens de verpakking & snijd de radijsjes en komkommer in kleine stukjes.
Bak of bereid de aangegeven producten (let op dat de zalm niet meer rauw van binnen is). Laat de rijst even afkoelen, voeg de Maple siroop toe & knijp de halve limoen boven de rijst. Meng goed.

Bereid je bowl door eerst de rijst toe te voegen en de rijst te versieren met alle ingrediënten. Voeg naar je eigen smaak Soyasaus of evt. Wasabi pasta toe.

Geniet ervan!

 

Liefs,

Doete,
Verloskundige & Echoscopiste

P.s. Twijfel je over een bepaald product? Je kunt altijd op het voedingscentrum zoeken of deze veilig is of niet. Klik hier voor de link.