Mango voor de laatste loodjes!

Om je zwangerschap zoet af te sluiten, mango it is! Naast dat het heerlijk zoet, sappig en gezond is, zorgt de mango ook voor voldoende koolhydraten (energie), carotenen (zit ook in wortel, goed voor je weerstand) en een boost aan vitamine C (draagt nog extra zorg aan de elasticiteit van je huid, zeker belangrijk nog in de laatste weken).

De mango kun je gewoon als snack eten of verwerkt in je ontbijt. Zo heb ik weer een van mijn favoriete receptjes uit de kast gehaald en deze ga ik nu met jullie delen!

 

Chia/havermout pudding met mango parfait, dat klinkt toch alleen al god-de-lijk?!

 

Ingrediënten

– 20 gram chia zaadjes
– 30 gram havermout
– 100ml kokosmelk
– 100ml havermelk (Oatly)
– 1/2 theelepel vanillepoeder
– 1/2 rijpe mango
– 1/2 banaan

Je lievelingstoppings: ik heb frambozen en kokossnippers gebruikt.

Bereiding:

Meng de chia zaadjes & havermout met je kokos- en plantaardige melk en vanillepoeder in een luchtdicht bakje. Roer goed door en zet in de koelkast (minimaal 4uur, overnight het handigste).

Haal in de ochtend de chia/havermout pudding uit de koelkast en schenk deze in een schaaltje.

Pureer de mango met staafmixer of in je keukenmachine en voeg toe. Top af met je gewenste toppings. Mmmmm!

Geniet ervan,

 

Liefs,

Doete
Verloskundige & echoscopiste