Chocolade in je 3e zwangerschapsmaand!

 

Je lichaam is hard aan het werk om je kindje alle voedingsstoffen te geven die nodig zijn om te groeien. Heb je het fenomeen ‘zwangerschaps-craving’ al ontdekt? You need a break, en hoe kun je dat beter doen, dan met chocolade?!

Dan wel de pure (>75%) en gezondere variant. Deze chocolade heeft veel gezondheidsvoordelen en is heel voedzaam. Pure chocolade is rijk aan ijzer, magnesium, vezels & nog verschillende mineralen. Ook kan het de doorbloeding verbeteren en je bloeddruk verlagen (in minimale mate). Is toch mooi meegenomen wanneer je zwanger bent. Daarnaast weten we allemaal dat het extra serotonine (gelukshormoon) in je hersenen afgeeft, ik zeg een stukje pure chocolade per dag, kan geen kwaad.

Ik heb echter een fantastisch dessert of tussendoor recept voor jullie, een gezondere variant op de repen chocolade!
Chocolade (snicker) smoothiebowl.

Ingrediënten (voor 1 bowl)

– 2 (over)rijpe bananen (de dag ervoor in de vriezer gedaan, in een afgesloten bakje, gepeld en in stukjes)
– 1 eetlepel cacao poeder
– snufje kaneel
– 1 eetlepel pindakaas (100%)
– 2 dadels (ontpit)
– 1/2 cup of 100ml haver of kokosmelk

Toppings (optioneel, as you like):

– Banaan
– Hennep zaadjes
– Cacao nibs
– Kokossnippers
– Drizzle pindakaas

Bereiding

Gebruik een high speed blender, ivm de frozen banana’s.
Doe alle ingrediënten in je blender en laat aantal keer draaien. Te dik? Voeg nog beetje melk toe, maar let op! Het moet structuur van ijs hebben.
Schenk of lepel het mengsel in een schaaltje en versier met je eigen favoriete toppings.

 

Liefs,

Doete
Verloskundige & echoscopiste